Harregud..

Jag tror att vissa människor har alldeles för mycket fritid för deras eget bästa. Igår på aftonbladet kunde man läsa om Cecilia Folkessons resa med LCHF, hur hon kom i form efter graviditeten. Aftonbladet använde en bild på Cecilia när hon var gravid som "före" bild och ett nytaget foto som "efter" bild. Jag kan hålla med om att det blir lite missvisande men det är väl inget nytt att tidningarna vill sälja lösnummer?! På facebook finns det ingen hejd på hur folk engagerar sig i hur fel detta är och givetvis kommer flyger det kommentarer hej vilt om LCHF.
 
Orkar inte ens kommentera att LCHF är för lata jävlar (någon som har umgåtts med Paolo eller?!). Låter bilderna nedan tala för sig själva...
 
Vad tycker ni om detta?
 
/ Sofia
 
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia Folkesson

Haha, ja vad ska man säga? Är detta något nytt som cirkulerar nu? fanns en liknande på twitter innan.
Nu när jag sitter inne med "informationen" kan jag ju berätta hur det ligger, eller rättare sagt låg till.
Jag håller absolut med om att bilderna är missvisande. Aftonbladet gjorde en intervju med mig om mat och träning som skulle hjälpa till att få "platt". Själva artikeln handlade egentligen om att äta lchf för slippa uppblåst och gasig mage, och träningen handlade om att göra jävligt mycket plankan, och speciellt efter graviditeten. Aftonbladet fick några olika bilder av mig, och eftersom det handlade om att jag varit gravid, gått ner i vikt och ätit lchf under en längre kändes det absolut inte konstigt att de ville ha den bilden. Men nu i efterhand när man ser hur dom vinklade det hela, känns det väl inte lika självklart :)
Så visst är det missvisande och väldigt kostigt vinklat. det tycker till och med jag ;)

Hälsningar Cecilia

Svar: Hej Cecilia! Ja, jag hittade det på facebook idag och tycker bara det är så roligt hur folk ORKAR engagera sig så otroligt i sånt här. Speciellt de som började kommentera massa om hur de "hatar" LCHF. Intressant hur mycket starka åsikter folk har om lågkolhydratskost... Roligt att de intervjuade dig, har läst din blogg ett tag och du är verkligen fantastiskt duktig! Så inte konstigt att de ville skriva om det :) Men sen är det ju tidningar i ett nötskal att vinkla det åt ett visst håll för att sälja mer. Man får väl leva med det... Men tack för att du redde ut det hela, vi fortsätter följa din blogg och att inspireras av dig!
NEJtillkolhydrater

2012-08-08 @ 21:54:08
URL: http://ceciliafolkesson.se
Postat av: Frida

Jag tycker kanske att det blir lite missvisande, men så farligt tycker jag ändå inte att det var. Man förstår ju ändå vad det är de vill förmedla och Cecilia verkar ju jätteduktig! Tycker också att det är skrämmande hur mycket ilska folk verkar ha inom sig, att de orkar..

Svar: Ja men precis, och det är ju helt fel att Cecilia skulle få kritik för detta då det är Aftonbladet som tabbat sig.. Och visst är det skrämmande, tycker som sagt att vissa verkar ha lite för mycket fritid.. Finns så mycket bättre saker att lägga sin energi på än att klanka ner på andra!
NEJtillkolhydrater

2012-08-11 @ 14:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0