LCHF i New York?

På fredag går jag på planet till New York. Först blir det några dagars jobb och sen anländer Frida och vi tar en veckas semester i staden som aldrig sover. Jag har varit lite smått nervös för hur det ska gå med min lågkolhydratskost over there. Middagar ute på restaurang är jag inte det minsta nervös för, det går ju alltid att beställa en köttbit med sallad om det krisar sig. Men under första veckan ställer vi ju ut på en mässa och då gäller det att hitta nån bra lunch att käka där. Jag har bara minnen från mässan i Paris där det bara fanns baguetter i princip överallt. Vet inte riktigt om det passar med periodisk fasta heller när man kanske inte äter sig lika mätt på kvällen som man gör hemma. Till frukost borde det i för sig inte vara så svårt att få tag på typ scramble eggs eller nått sånt i så fall. Jag hoppas att jag hittar till nån mataffär och kan köpa på mig lite mellanmål att ha med mig i väskan. Det kommer nog lösa sig bra detta!
 
Är det någon som varit i New York och vet om det är bra anpassat överlag till oss NEJ-sägare?
 
/ Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0