Tisdag i New York

Idag började vi med frukost på Madison Avenue. Det fanns bara massa baguetter och bagels på menyn men jag specialbeställde (börjar komma in i detta nu!) så att jag helt enkelt fick äggröra och bacon. Bra start på dagen! Kl tolv infann jag och Frida oss på en salong på 5th Avenue, jag hade ju bokat in oss för lite kvalitetstid. Vi fick varsin hårklippning+styling, Frida fick ansiktisbehandling och sedan fick vi båda två manikyr och massage. Balsam för själen, sånt får man inte glömma bort att unna sig. Vi köpte sedan med oss lunch som vi intog i Bryant Park. Det där med plock-buffé till lunch börjar bli standard nu. Eftermiddagen bjöd sedan på besök i Rockefeller Center och Top of the Rock. Samma slående utsikt som från Empire State Building, helt makalöst. Efter lite shopping (Moa, jag lovar, det kommer ett shopping-inlägg till dig framöver...) begav vi oss till Times Square som var riktigt coolt by night. Vi käkade middag på ett steakhouse i närheten.
 
Kvällens aha-upplevelse: jag förstår äntligen varför så många amerikaner är överviktiga (förutom att de trycker i sig kolhydrater då...); deras portioner är ju ENORMA. Till middagen ikväll valde jag bort potatisen och vitlöksbrödet som annars ingick till steken och la istället till stekta champinjoner och lök. Han såg mycket, mycket förvånad ut när jag meddelade "No potato and no bread please" och sedan fullkomligt öste han på svamp och lök på tallriken. Helst vill man ju inte heller lämna massa mat ("tänk på barnen i Afrika"....) så många äter säkert upp dessa stora måltider. Jag märker ju själv; innan jag började äta kändes det som en omöjlighet att få i sig allt men när jag var klar var det ju inte överdrivet mycket kvar på tallriken. När det dessutom är underbart gott fortsätter man gärna att äta trots att man redan var rätt mätt... Får bli ordning på detta när jag kommer hem igen!!
 
/ Sofia
 

Vi har verkligen tagit tusen bilder här i stortstaden....Vill lägga upp och visa alla men tror ni skulle bli utråkade ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0