Viktkontroll (?)

Hade ett ärende på apoteket häromdagen och fick syn på vad som är på bilden. Är inte det rätt sjukt när man tänker efter? Nu ska jag erkänna att jag kanske är lite väl "inne i" det här med LCHF efter att jag precis läst Matrevulotionen och fått lite av en aha-upplevelse. (Alla som äter lågkolhydratkost eller är sugna på att börja borde förresten läsa den, ni kommer inte vilja stoppa socker i munnen igen). Nu får ju faktiskt alla äta vad dom vill, både jag och alla JA-sägare därute men någon måtta får det väl vara. Tycker inte ni också att det är i alla fall lite konstigt att man på apotek runt om i landet rekommenderar choklad till folk som vill tappa något kilo?

Hittade ett inlägg skrivet av kostdoktorn Andreas Eenfeldt (HÄR), han skriver bland annat såhär: "Det här ser ut som godis. Det smakar som godis. Det är godis." Jag vet inte, men det känns inte som att godis är det ultimata om man vill gå ner i vikt..? 

// Jonna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0