Grillad kyckling i gräddsås med blomkål i ugn

I onsdagskväll kände jag mig tvungen att ordna några matlådor inför de kommande dagarna men jag hade verkligen noll energi att lägga på matlagning. Då gäller det att göra det lätt för sig. Jag köpte en grillad kyckling, delade den i bitar, värmde upp i stekpannan, hällde på några deciliter grädde och kryddade med salt och en liten skvätt soja. Lät det puttra en liten stund så att såsen fick ta smak från kycklingens krydda (I know, det är inte den bästa när man köper den färdig men jag orkar inte tänka på allt ;) ). Till detta delade jag ett blomkålshuvud, penslade över olivolja och kryddade med barbeque-blandnig och hade inne i ugnen i ca en halvtimma. 
 
Tummen upp för enkel matlagning som ändå blir så jäkla gott.
 
/ Sofia
 

Kommentarer
Postat av: Sara Björk

Mumsigt =)

2012-12-29 @ 12:04:58
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Andrea

Tack för tipset! det ska jag prova ;)

Svar: Hoppas du också gillar det :)
NEJtillkolhydrater

2012-12-30 @ 12:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0