Kort och intensivt!

Den här artikeln hittade vi i en tidning på tåget upp till Stockholm. Det handlade om att träna mer intensivt under en kortare period men ändå uppnå samma resultat, eller kanske till och med bättre resultat. De skrev om både Crossfit och Tabata - två träningsformer som intresserar mig mer och mer. Jag går hellre till gymmet och kör slut mig fullständigt och är klar på kanske 30-40 min än att vara på gymmet i över en timma och köra på ett kanske lägre tempo för att orka längre.
 
Hur lägger ni upp er träning? Någon som kör mycket Crossfit eller Tabata som har lite kom-igång-tips kanske? 
 
/ Sofia 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Appen 'tabata timer' till iPhone använder jag :)

Svar: Laddade precis ner den, tack för tipset! :)
NEJtillkolhydrater

2012-12-18 @ 09:20:37
Postat av: Frida

Jag har kört lite tabata med min PT och jag kan ju definitivt säga att det är pulshöjande, jobbigt och effektivt! :)

2012-12-18 @ 23:08:17
URL: http://fridaslchf.blogspot.se/
Postat av: Frida

Jag har kört lite tabata med min PT och jag kan ju definitivt säga att det är pulshöjande, jobbigt och effektivt! :)

Svar: Ja, tabata känns som en bra och effektiv träningsform faktiskt :)
NEJtillkolhydrater

2012-12-18 @ 23:08:18
URL: http://fridaslchf.blogspot.se/
Postat av: Annis

Hej Soffi!
I veckan körde jag med min träningsfreak till syster en cirkel som man lätt kan köra hemma. Man börjar med
50st knäböj
40st situps
30st armhävningar
20st Burpees :(
10st utfall
Allting så fort man själv orkar. Körde detta två varv.
Efter det tabata med situps och sumo

Svar: Hej Annis! Du har det bra du som har en personlig tränare... ;) Tack för tipset, ska köra den cirkeln nån dag. Perfekt när man kan göra den hemma! kram!
NEJtillkolhydrater

2012-12-19 @ 12:04:54
Postat av: Annis

Ops! Fel knapp, jag var inte färdig ;)
Hur enkelt som helst och färdig på 20-30 min. Detta koncept gillar jag oxå :).
Kram Annis (nu är jag färdig)

2012-12-19 @ 12:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0