123 dagar utan kolisar!

Hej!
Vet ni vad jag firar idag? 4 månader med LCHF! Har faktiskt aldrig mått så bra som jag gör just nu & kombinerat med regelbunden träning känner jag att jag har hittat en livsstil som passar mig perfekt. Ni andra som kör LCHF och läser här; hur länge har ni varit igång? Hur länge ska ni hålla på? Kör man oftast väldigt strikt i början och sen övergår till att utesluta de uppenbara kolhydraterna men ändå unna sig ibland? Vad tycker ni är det bästa med att utesluta kolisar?

Jag firar med en cola light, det är lika härligt varje fredag när jag får återse denna underbara dryck och umgås med den hela helgen... ;)

/ Sofia


Kommentarer
Postat av: jennie

Jga har ju bara kört det som defineras som LCHF enligt 5% gränsen, nu i 2 veckor snart, veckan innan det låg jag nog mellan 5-10 % gränsen eftersom jag trappade ner vecka för vecka från att ha ätit det som klassas som Very Low Carb. Men jag är frälst! Mår mYCKET bättre nu ohar tom fått höra av jättemånga bara senaste veckan att jag ser ut att må så bra nu =) !!! Min MAGE är såklart jättestora skillnaden, sen är en otrolig stor vinst för mej personligen, att jag slutat ÖVERÄTA efter måååånga år med det problemet!! =D Jag har heller inga dippar efter måltiderna som innan. Andra vinster är att träningen går skitbra o har tappat i fettvikt på magen (!) samtidigt som jag behållit o tom kanske ökat på muskelmassan! =)

2012-05-25 @ 13:44:01
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Marja

Jag försöker äta lite kolhydrater och mycket fett, men det blir ofta inte så strikt som LCHF förespråkar. Jag tycker det är viktigt att unna sig. Kolla gärna in min blogg om du vill ha inspiration/recept till LCHF-vänliga kakor ex!

2012-05-25 @ 22:24:07
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag har varit inspirerad av det sen nyår. Ville ta mig an det efter graviditeten och alla extrakilon som kom redan innan den. Så jag har hållt på i snart fem månader.

Körde lite lätt inspirerad i början, då det även slank ner morötter och majs ibland.

Lite striktare nu. När jag vägde in mig på förlossningen vägde jag 115 kg. Idag väger jag 79,8 kg. Några kilon kvar till viktmålet. Men lchf är här för att stanna hos mig. Jag mår så bra och är mycket piggare av det. Viktraset är bara en härlig bieffekt känns det som :)

2012-05-26 @ 07:51:01
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0