Att LCHF:a sin lunch

Jag har nästan alltid med mig matlåda till jobbet. Dels för att det är billigare och dels för att jag då vet vad jag stoppar i mig. Ibland har vi dock seminarier på lunchen och får då mat på jobbet. Idag var en sådan dag och idag fick vi köttbullar med potatismos, haricot verts & sås. Det finns också alltid sallad och bröd som man kan ta av om man vill. Jag kan ju tyvärr inte veta exakt vad som är i (förutom att jag vet att min mat var glutenfri) men med lite sallad istället för potatismoset blir det ändå en riktigt bra LCHF-måltid. Det behöver inte vara krångligt att undvika kolhydrater! Jag blev också riktigt mätt så potatismoset var verkligen överflödigt. 

Som ni kanske förstår i och med att jag åt den här maten så bestämde jag mig för att sluta med paleo. LCHF är min grej och jag orkar inte kämpa utan mejerier i två veckor till i onödan. Jag har som sagt verkligen lärt mig att man inte ska överdriva med grädde hit och grädde dit men jag behöver ändå hålla nere kolhydraterna på minimal nivå för att må bra. Det var mycket svårare med paleo. Jag åt nu precis lite salami & brie innan jag ska träna om en stund. Förstår ni hur gott det var med ost nu efter två veckor utan? 

/ Jonna

 

Kommentarer
Postat av: Paula

Skönt ändå att du har hittat ditt sätt att äta, det är ju faktiskt det viktigaste! :)

Svar: Verkligen! Tack för dina fina kommentarer & din support :)
NEJtillkolhydrater

2012-11-05 @ 19:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0