Träning hemma

Mitt årskort på Friskis och Svettis har gått ut och jag är lite i valet och kvalet angående vilket gym jag ska köpa kort hos nu nästa gång. Jag har varit lite sugen på Onyx men det lutar nog ändå åt trogna gamla Friskis... Well, utmaningen denna vecka är ju 5 träningstimmar. Då gymmet inte är så aktuellt för mig just nu körde jag ett pass hemma idag efter jobbet. Det går helt utmärkt att träna utan några större eller dyrare gymmaskiner, kroppen som den är fungerar oftast perfekt som redskap. Jag hade tre stycken "set". Jag körde varje set och sedan körde jag 10 burpees. Sen gick jag på nästa "set" + 10 burpees osv.. Man kan ju hitta på fler övningar så att det blir fler set men jag började om på första när jag var klar med tredje för jag tyckte det räckte med variation. Svettigt värre var det - och mina grannar måste ju ha undrat vad jag höll på med här uppe när jag drog igång med burpees...
 
En femtedel av utmaningen avklarad, only four to go... Imorgon blir det simning!
 
/ Sofia 

Kommentarer
Postat av: anna

Hej tjejer! Är en trogen läsare och uppskattar verkligen er blogg. Har en liten fundering dock, det här med té.. Innehåller det kolhydrater? Är ju så gott nu i höstrusket, men hur nyttigt är det egentligen ur lchf-synpunkt?

Svar: Hej Anna! Tack så mycket, det var roligt att höra :) De allra vanligaste te-sorterna innehåller väääldigt liten mängd kolhydrater, du kan oftast se på förpackningen exakt hur mycket. Men det är så lite så man behöver inte ens tänka på det, jag har druckit massa te under min tid med lchf! Och med en skvätt grädde i är det ju otroligt gott... Akta dig dock för typ tepulver där det ibland är socker iblandat...
NEJtillkolhydrater

2012-11-07 @ 20:17:41
Postat av: Frida

Simning kommer kännas bra för kroppen, ska bli skoj :)

Svar: det var riktigt gött!! :)
NEJtillkolhydrater

2012-11-08 @ 13:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0