Hur strikt är du?

I det senaste numret av Mat & Hälsa förtydligar de vilka olika inriktningar det finns inom LCHF. Strikt, normal eller liberal. Tror att vi har skrivit om detta innan men det var längesedan i så fall! Strikt innebär ju oftast att man försöker hålla sig under 20 gram kolhydrater om dagen. Mellan 25-50 gram / dag ligger man på en "normal" LCHF och kör man på med 50-100 gram kallas man liberal. Ni kan ju läsa själva nedan på bilderna vad som står om varje steg. Jag skulle kalla mig själv strikt, försöker hålla mig under 20 gram om dagen - sen lyckas man såklart bättre vissa dagar andra. Egentligen gillar jag inte att man placerar in i fack på det här sättet, men det är ju också bra att dra vissa gränser.
 
Jag har väldigt svårt att se framför mig att jag nångång skulle vilka gå tillbaka till den "vanliga kosten" och lämna lågkolhydratskost. Just nu känns det i alla fall inte akutellt för fem öre. Däremot kag jag tänkta mig att jag går över från strikt till normal och kanske slutligen till liberal. För att liksom kunna leva med det på lång sikt.
 
Ni som kör LCHF och läser här; hur lägger ni upp det? Äter ni strikt, normal eller liberal?
 
/ Sofia
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är oftast strikt men idag blev jag helt plötsligt liberal haha :) nej men vanligtvis ligger jag runt 20 g :)

2012-10-03 @ 21:43:26
Postat av: Paula

Det är jätteolika men tror nog att jag är mellan vanlig och liberal för det mesta :)

2012-10-04 @ 12:38:07
URL: http://livehealthier.blogg.se
Postat av: Minna

Jag kör strikt oftast, nån gång ibland normal. Skönast att vara strikt, tycker jag :)

Svar: Jag håller med :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-04 @ 14:02:03
Postat av: Johanna

Mellan strikt och normal enligt de texterna. Går sällan över 20 g/dag men äter lite mejerier och bär och choklad på helgen, så det får väl ändå blir "normal" då :) 50 g/dag låter dock mycket..!

Svar: Sant, jag äter ju också bär och choklad ibland men försöker ändå hålla mig runt 20 gram :) Eller hur, 50 gram är ju hur mycket som helst, hehe.
NEJtillkolhydrater

2012-10-04 @ 15:05:31
URL: http://kanduvisslajohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0