Kort och gott om Paleo

Här hittade jag en sida på svenska som beskriver kort och koncist vad Paleo innebär. Jag är så grymt sugen! Här hittade jag ytterligare en sida som beskriver den paleolitiska livsstilen. Den tar med alla delar som kost, träning och vila. Här verkar det dock inte beskrivas lika strikt, står exempelvis att man ska äta "måttligt" av smör, grädde och ost. Vad jag har förstått ska det undvikas helt. Men det beror väl alltid på hur långt man drar det, antar jag.  
 
"Tanken med en paleobaserad livsstil är, och allt mer forskning talar för, att människan precis som allt annat levande mår bäst av att leva under liknande förhållanden som de utvecklats för under miljontals år. Det innebär i första hand att äta näringsrik mat av hög kvalitet, vilket oftast visar sig vara mat som vi utvecklats med under väldigt långt tid"
 
/ Sofia
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej. Kan man dricka coca cola zero och red bull medan man går på LCHF? :)
/Emma

Svar: Hej Emma! Det där är en rätt svår fråga.. Egentligen är svaret nej. Är man strikt LCHF:are ska man ju äta så naturligt som möjligt och undvika sötningsmedel, E-ämnen osv. Coca Cola Zero/Light och redbull sugerfree innehåller ju visserligen inga kolhydrater men tyvärr en massa annan "skit". Risken med sötningsmedel är att sötsuget triggas, så det får man se upp med om man väljer att dricka light läsk. Jag är ju dessvärre en sucker för Cola light och har än så länge inte lyckats sluta med det helt, även om jag försöker hålla nere på det. Hoppas du är nöjd med svaret.... :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-16 @ 10:11:30
Postat av: Linna

Själv föredrar jag att äta paleolitiskt, men med smör. Kroppen mår verkligen bra på den kosten även om den är svårare än lchf att äta ute "i verkligheten" ;) Och man lagar lätt samma mat om och om igen, så man får träna på att variera sig.

Svar: Ja, det ska bil spännande att testa verkligen! Blir att köra väldigt strikt under dessa fyra veckor sen får man väl se hur man lägger upp det. Det måste ju gå "att leva" med det också :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-16 @ 10:31:06
URL: http://linnaoliten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0