Vinn Matrevolutionen!

Vi vill gärna sprida Kostdoktorns kloka tankar till er där ute, hans bok Matrevolutionen är otroligt bra och läsvärd. Nu lottar vi ut ett signerat exemplar till en av er läsare! Vi hade nämligen med oss boken i fråga i torsdags och fick den signerad av självaste Andreas.
 
Kanske är du sugen på att köra igång med LCHF och behöver en spark i baken, kanske är du bara lite nyfiken på hela den här karusellen eller kanske har du redan läst den men vill ge bort den till någon du tycker om. Skriv en kommentar till detta inlägg om varför just du ska få hem den här boken på posten så väljer vi ut den med den bästa motiveringen på fredag. Glöm inte att skriva med din mejladress så att vi får tag på vinnaren! 
 

Kommentarer
Postat av: Åza

Jag är en 35årig kvinna med högt blodtryck. Jag har sedan aug ätit LCHF för att försöka må bättre. Mitt mål är inte att gå ner ett visst antal kilo, utan att må bättre o förhoppningsvis minska 2 av mina blodtrycksmediciner till en. Min vilja är det inget fel på, men hade behövt vinna denna bok så jag kan få mer positiv energi att fortsätta min nu nya hälsoväg:-)

2012-10-29 @ 09:30:53
Postat av: Elin

ÅH! Den har jag velat läsa länge men aldrig fått tummen ur och köpt den. Vilket läge nu då :)

Jag fick en dotter för sex veckor sedan och under graviditeten gick jag upp sexton kilo. Efter att min lilla Freja kom till världen började jag med LCHF och kör fortfarande så gott det går, men jag skulle verkligen behöva en spark i baken. Jag har svårt att komma på olika rätter och har svårt med "hur" man ska äta. Dessutom har jag många runt omkring mig som är emot LCHF och skulle behöva läsa på om det, så att jag har bra argument till varför LCHF är bäst! :)

2012-10-29 @ 10:18:36
URL: http://elikar.blogg.se
Postat av: Sanna

Jag behöver en kick...en ordentlig sådan! Har alltid brytt mig om min kropp; ätit lchf i ca två år, tränat regelbundet-helt enkelt mått bra! Sen kommer man till de jobbiga kriserna i livet när det känns som att allt rasar runtomkring en varpå kroppen och välmåendet bortprioriteras direkt...jag är där nu- separerade från vad jag trodde var min livs kärlek förra helgen och nu är motivationen till mig själv nere på noll igen..jag behöver en sporre-behöver hitta tillbaka till det jag mår bra av! Jag behöver fokusera på mig själv!
Kanske kan ni bidra till att göra det hela lite lättare? Tack för en fantastisk blogg tjejer? Ni inspirerar när det känns tufft! Kramar Sanna

2012-10-29 @ 16:17:12
Postat av: Petra - Jag & mitt liv med barn, LCHF och träning

Om jag vinner den här boken ska jag ge den till min man som inte har fattat det här med LCHF. Han behöver gå ner några kilon och sluta äta massa skräp som kakor, godis och annat. Kanske den här boken kan få honom att ändra sig?

2012-10-29 @ 16:39:59
URL: http://www.jagomittliv.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Hej!!
Om jag skulle vinna denna boken så skulle jag ge den till min fina syster som står i valet och kvalet med att börja med LCHF, hon har haft en tuff period och vet inte om hon orkar dra igång en kostomläggning, förhoppningsvis kan denna grymma bok få henne att se på perspektivet med andra ögon.

HA en fin kväll///Linda

2012-10-29 @ 20:12:57
Postat av: Madde

Hej! Jag vill vinna boken för att jag kan inte övertala pappa som har mycket problem med högt blodtryck mm. Han tycker lchf är ett knäppt påhitt och tycker inte att man kan leva på bara ägg och ost.. (ja, jag äter vääääldigt mycket ostomeletter... mummma). Vill att pappa ska få denna boken (fyller dessutom år snart) för att han ska förstå hur bra lchf faktiskt är och så han slutat tjata på mig att jag borde sluta med det!! / Madde

2012-10-29 @ 21:33:33
Postat av: Amanda

Hej!
Jag har nu under ert par månaders tid räknat kalorier för att bli av med några extra kilon och nu trots att jag nått min målvikt kan jag inte sluta. Jag äter mellan 650-900 kalorier om dagen, pluggar 8 h, promenerar 50 minuter före frukost och tränar varje dag, på ett som ni ser alldeles för långt kaloriintag. Jag har i ett par år varit försiktig med kolhydrater då jag vet att kroppen klarar sig minst lika bra utan men har nu även plockat bort nästan allt fett ur min kost då de bidrar med alldeles för mycket kalorier, vilket leder till att det som återstår är egentligen bara fettsnål fisk och grönsaker.
Jag behöver hjälp tillbaka till en bättre kost och jag tror att lchf skulle kunna vara rätt väg att gå om jag kan överkomma min rädsla för fett eftersom jag inte kan tänka mig att börja om med kolhydrater.
/Amanda

2012-10-30 @ 05:36:43
Postat av: Paula

Jag tycker att min kompis Elin som har kommenterat här ovan ska vinna boken. Hon är världens finaste tjej och förtjänar den verkligen.

2012-10-31 @ 19:06:43
URL: http://livehealthier.blogg.se
Postat av: Karolina

Då jag har/haft ett sjukt förhållande till mat försöker jag göra allt för att bli klokare och hitta den alldeles rätta formeln för mig att äta för att må bra. Jag vill även sprida kunskapen vidare och kunna förklara för andra hur viktig maten är och hur den påverkar våran kropp och vårat sinne. Jag vet att denna boken är helt fantastisk (har lyssnat på nåt kapitel av den men har jättesvårt att koncentrera mig) så jag skulle bli så fantastiskt lycklig över att få vinna den. Den är alltid upptagen på biblioteket och några slantar över har jag inte just nu. Jag vill hjälpa andra och med hjälp av den här boken vet jag att jag kan finna rätt ord och kost för att visa andra! Jag vill sprida denna kunskap och jag vill att alla ska förstå! Dessutom kommer jag kunna låna ut boken för att sprida kunskapen. Jag håller alla tummar och tår för att få vinna! Tack för mig :) Kram!

2012-11-01 @ 10:24:07
URL: http://hapiface.blogg.se
Postat av: Karolina

Då jag har/haft ett sjukt förhållande till mat försöker jag göra allt för att bli klokare och hitta den alldeles rätta formeln för mig att äta för att må bra. Jag vill även sprida kunskapen vidare och kunna förklara för andra hur viktig maten är och hur den påverkar våran kropp och vårat sinne. Jag vet att denna boken är helt fantastisk (har lyssnat på nåt kapitel av den men har jättesvårt att koncentrera mig) så jag skulle bli så fantastiskt lycklig över att få vinna den. Den är alltid upptagen på biblioteket och några slantar över har jag inte just nu. Jag vill hjälpa andra och med hjälp av den här boken vet jag att jag kan finna rätt ord och kost för att visa andra! Jag vill sprida denna kunskap och jag vill att alla ska förstå! Dessutom kommer jag kunna låna ut boken för att sprida kunskapen. Jag håller alla tummar och tår för att få vinna! Tack för mig :) Kram!

2012-11-01 @ 10:24:35
URL: http://hapiface.blogg.se
Postat av: Jessica Hellström

Har sneglat på denna bok ett tag - skulle vara fantastiskt kul om jag fick läsa den, tror att den kommer ge massa inspiration och tips! Precis vad jag behöver!

2012-11-02 @ 06:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0