Resan hem från New York

I söndags steg jag och Frida upp rätt tidigt i New York för att packa ihop oss och checka ut från hotellet. Maxvikten per väska var 23 kg, jag körde på "living on the edge", min vägde 22,5 kg.... Vi käkade frukost och jag tog till och med lite bär med grädde till efterrätt för att stå mig ordentligt. Man vet ju aldrig vad som finns att tillgå på flygplatser och på flygplan... Vad jag inte visste då var jag att jag skulle bli positivt överraskad!
 
På flygplatsen var det dags för lunch och då hittade vi ett ställe där man kunde "build your own burger". Jag plockade bort det jag inte kunde äta och det blev ett riktigt low-carb-mål. Hamburgare med ost, sallad, bacon och majonäs. Riktigt gott! På planet blev jag ännu mer förvånad; de hade ett middagsalternativ som passade mig perfekt; kycklingsallad toppat med fetaost, valnötter och jordgubbar(!). Frukosten däremot var big no no för en NEJ-sägare; banan, muffins och apelsinjuice. Då gäller det ju att vara förberedd, som jag var, med ett par babybel och mandlar!
 
Summa summarum: riktigt bra LCHF-dag och jag höll mig mätt och belåten heeeela vägen hem till Sverige.
 
/ Sofia
 



Kommentarer
Postat av: Paula

Fasiken vad skönt! Sist jag flög morgonflyg och fick frukost så serverade SAS en fralla, juice, ost, skinka, bregott och kaffe/te med mjölk. Då var det bara att ta bort frallan och juicen, rulla ihop skinkan och osten med lite smör på och dricka te med mjölk :)

Svar: Ja det gäller ju att göra det bästa av situationen och oftast blir det ju rätt bra faktiskt! Det gäller att se möjligheterna! :)
NEJtillkolhydrater

2012-09-05 @ 14:02:51
URL: http://livehealthier.blogg.se
Postat av: Petra - Jag & mitt liv, med barn, LCHF och träning

Jag tycker man blir överaskad lite då och då när man ska äta ute, för det är så vanligt nu med Lchf så det är inte många ställen som man inte kan anpassa maten som man vill.

Svar: Jo men visst är det så! Det är så himla roligt att se att det sprider sig :) Förenklar livet lite!
NEJtillkolhydrater

2012-09-05 @ 16:23:48
URL: http://www.jagomittliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0