k-a-t-a-s-t-r-o-f

När jag var ute och åt med en vän förra veckan pratade vi lite om bloggen. Jag bad om lite "feedback" och hon sa att det ibland känns som att allt är "lite för bra för att vara sant". Jag svarade att LCHF är helt klart för bra för att vara sant. Det är ju egentligen helt otroligt att man kan må så bra av att ändra sin kost. Men hon undrade om det liksom aldrig var jobbigt eller stunder då man verkligen blir sugen på något. Jag har i ärlighetens namn inte så många sånna stunder, och jag fuskar aldrig. Så jag är ledsen, men jag har verkligen inget dåligt att skriva om lågkolhydratskost!
 
Förutom en sak som jag har noterat - LCHF ger bakfyllor från helvetet. I lördags blev det visserligen lite för mycket av det goda för mig men jävlar i havet (ursäkta uttrycket) så dålig jag var igår. Dessutom blir jag så mycket mer lättpåverkad nu för tiden. Jag får nog lära mig det och kanske dra ner på antalet drinkar / glas vin för så här kan jag definitivt inte ha det. Någon som har liknande erfarenheter?! 
 
Hur som helst, alkohol och bakfylla av det här slaget passar verkligen inte in i mitt hälsosamma liv! Man gör saker som man aldrig skulle gjort annars, man är sugen på sötsaker dagen efter, man kan inte träna.... Jag missade exempelvis mitt pass av rut-akuten igår för jag pallade helt enkelt inte. Så, ändring får det bli! Kanske inte något drastiskt löfte i stil med mitt förra "jag ska inte dricka förrän midsommar" men kanske en liten notis till mig själv om att hemmakvällar på lördagar funkar bra det också....?
 
I lördags på dagen fick jag äran att vara med på min vän Louise bröllop. Jag hoppas innerligt att jag någongång hittar någon att älska som de älskar varandra, för visst är det fint med kärlek? Det bjöds på kyckling, potatisgratäng, sås och sallad. Jag tog ordentligt med sallad och kyckling, och delar av förrätten som var någon avokado- och räkmousse (om jag inte minns fel). Botten var digestivekex men det pillade jag givetvis bort. Stort grattis till brudparet!
 
/ Sofia
 
Sms från en nära vän och trogen bloggläsare, 01.20 i lördags. Det var inte bara min värld som snurrade ;)

Kommentarer
Postat av: Paula

Fast det är ju därför LCHF kallas för en sekt, för att "alla" mår så himla bra på den. Det kan vara jobbigt från början men sen så är det ju bara himmel typ och det är ganska häftigt att gå från hungrig och tjock till mätt och smal typ.

Men jag blir också sjuuukt lättpåverkad av LCHF och har fått börja dricka mycket mindre, vilket iofs är ett lyxproblem för det blir billigare fyllor haha ;) jag blir dock inte speciellt sugen på sötsaker utan på salt dagen efter så jag brukar äta blomkål med massa salt och smör eller ägg med massa salt, eller frökex med massa salt dagen efter haha. Eller gurka/blomkål med dip, finns god dipp på spireas webshop :)

Svar: Ja, men det kan jag känna ibland också att alla LCHF:are blir nästan som en sekt men som du skriver så är det ju enormt häftigt vad lågkolhydratskost gör med kroppen & hälsan! Klart att alla är sjukt positiva när det är så bra :) haha ja, billigt lär det bli för nu förtiden verkar det räcka med ett par drinkar för mig ;D ska definitivt kolla upp den dippen, tack för tipset!!
NEJtillkolhydrater

2012-09-11 @ 09:57:44
URL: http://livehealthier.blogg.se
Postat av: Mikaela

Jag blir också monster-bakfull! Har aldrig nånsin blivit bakis förr men NU! Förstår varför folk använt sig av "jag ska aldrig mer dricka"-frasen... Haha

Svar: Haha ja eller hur! Det är ju aldrig värt det, att må SÅ dåligt.. Usch! Men man får väl lära sig helt enkelt :)
NEJtillkolhydrater

2012-09-11 @ 10:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0