Fredagsfika: Kokosrutor

Idag bjöd jag ju då som sagt på fredagsfika här på jobbet. Det blev kokosrutor med mörk choklad, som jag hittade hos Cecilia, där hittar ni även hela receptet och instruktioner! Jag använde 70% Marabou Premium Hallon. De var verkligen enkla att baka - man rörde i princip bara ihop allt, plattade ut till kvadrater, in i ugnen, smeta på chokladen, in i kylen och sedan dela i bitar. Piece of cake! Jag tog Cecilias recept gånger 4, då vi är en hel del på jobbet numera. Ville ju att det skulle räcka till alla, kanske två bitar var till och med, så jag kände att det var inte läge att snåla! Fem rutor choklad till varje "smet", använde jag, men det är ju en smaksak hur mycket man vill ha såklart.
 
Jag tyckte att dessa blev riktigt, riktigt goda! Ett extra plus är att det varken är socker eller sötningsmedel i smeten, förutom sockret i chokladen då, såklart. De på jobbet tyckte också att de var goda, sammantaget fick de faktiskt väldigt bra betyg från mina kollegor!
 
Så de här kommer jag definitvt göra igen som helg-snacks och uppenbarligen går det alldeles utmärkt att bjuda både ja- och nej-sägare :)
 
/ Sofia
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Björk

Ser väldigt goda ut ! (törs inte skriva mums ;)

Svar: Men gud nu får jag dåligt samvete! Klart alla får använda vilka ord man vill :) Jag tycker mums är ett bra ord - bara inte varje dag, till varje måltid, heela tiden. Så jag tycker absolut du ska skriva mums, dessa kakor var riktigt MUMSIGA faktiskt ;)
NEJtillkolhydrater

2012-09-21 @ 13:52:43
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Frida

När får jag smaka? ;)

Svar: Igår fick du smaka ;)
NEJtillkolhydrater

2012-09-21 @ 14:28:04
Postat av: Dina

These look absolutely delicious! Can't wait to whip them up this evening, thank you for sharing ladies :)

2012-09-21 @ 17:14:36
URL: http://www.asplendidassemblage.com
Postat av: Sara Björk

Haha, skoja bara ;) Mums! :)

Svar: Haha, faktiskt lite roligt :) Hoppas du får en härlig helg! Kram
NEJtillkolhydrater

2012-09-22 @ 13:15:21
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0