Upp och hoppa

Förra veckan var jag ju i Helsingfors och den enda träning som blev av där var Rut-akuten. Nu i veckan har jag varit krasslig så då har det inte heller blivit några större aktiviteter. Men idag fick det vara nog! Angelica kom hit vid halv tio och då begav vi oss ut på en morgonpromenad. Jag tänkte mig ett hyfsat lugnt tempo då jag fortfarande är lite snuvig (men vem orkar ligga hemma och vänta på att det ska gå över, jag ju hänga kvar rätt länge..). Vi tänkte att vår runda skulle ta ca en timma, vilket innebar att jag skulle vara tillbaka i god tid för att flytta bilen kl 11 (vill helst inte ha böter på 350 kr..). Det som hände var att rundan blev lite längre än vad vi trodde och tiden gick lite snabbare så man kan säga att det blev lite panik på slutet. Jag såg bara den där gula p-boten framförmig och tänkte F*N heller, jag vägrar! Jag fick sedan jogga den sista kilomtern hem, eller jogga och jogga, skulle kanske mer säga KUTA. Jag kom fram fem minuter för sent men givetvis var det ju ingen parkeringsvakt i sikte och ingen p-bot på rutan. Så jag kunde flytta bilen och andas ut. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig...
 
Jag tänkte att det var lika bra att köra på med dagens omgång av rut-akuten medan svetten ändå rann. Jag tycker fortfarande den är så jäkla jobbig. Ökade ju till 40 sek per övning men orkar fortfarande bara 30 sek på vissa. Welll well, övning ger färdighet!
 
/ Sofia
 
 

Kommentarer
Postat av: Paula

Snygg tatuering! Jag funderar också på att tatuera mig på foten, är det värt och gör det så superont som alla säger?

Svar: Tack! Jag har ju bara tatuerat mig på foten och på armen, och det gjorde ju väldigt mycket mer ont på foten... ;) Men inte så farligt som jag trodde! Helt klart värt det, jag tycker foten är det bästa stället för en tattoo!
NEJtillkolhydrater

2012-09-22 @ 17:48:23
URL: http://livehealthier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0