Läs alltid på förpackningen!

Häromdagen stod jag i affären och skulle välja thé. För det mesta dricker jag chai, både grönt & svart, men ibland vill man ju variera sig. Tyckte hallon-thé lät gott och av en slump läste jag på förpackningen. Det innehöll maltodextrin?! Maltodextrin är en tillsats som inte är söt men den innehåller ändå i princip bara kolhydrater. Läs mer om maltodextrinets negativa egenskaper här. Nu var det ju inga mängder just i den här produkten men jag ställde ändå tillbaka förpackningen på hyllan igen. Onödigt, Lipton, onödigt

/ Jonna

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men Gud, i TE?! Nu får det vara nog!! Måste också kolla alla mina teer sen..dricker minst 3 koppar om dagen (istället för kaffe). Fy för Lipton!

Svar: Visst är det sjukt? Jag fick en chock typ. Det är då socker i allt :/
NEJtillkolhydrater

2013-02-13 @ 13:04:14
URL: http://kanduvisslajohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0