Morgonstund har guld i mund

Man kan verkligen hinna med massor när man går upp tidigt på helgen! Jag sitter på bussen till Borås och har redan hunnit med en sväng på gymmet. Var också tvungen att steka upp ett kilo kyckling som jag tagit fram. Skönt att redan ha basen till nästa veckas matlådor klar! Ska nog göra det lätt för mig och bara lägga till sallad, avokado & aioli. Apropå aioli, någon som har ett recept på hemmagjord sådan? Det går ju inte att jämföra med sådan man köper och den jag lärt mig av min mami har potatis i sig.

/ Jonna


Kommentarer
Postat av: Linda

3 km promenad idag :)

Svar: Tack, det är noterat :)
NEJtillkolhydrater

2013-02-02 @ 16:04:17
Postat av: Elin

Crème freich (stavning?) sweetie chilisås och vitlök, sjukt gott!

Svar: Tack! Brukar bara blanda crème fraiche & vitlök annars men sweet chili var ett bra tips :) Ska testas!
NEJtillkolhydrater

2013-02-02 @ 19:59:05
Postat av: Becca

2 km promenad :)

Svar: Tack, det är registrerat :)
NEJtillkolhydrater

2013-02-03 @ 08:41:10
Postat av: Kazandra

2 äggulor
1 dl creme fraiche
1,5 dl rapsolja
2 vitlöksklyftor
1 msk citronsaft
0,25 tsk salt
lite vitpeppar
lite örter. • Vispa äggulorna till ett hårt skum med en elvisp.
• Tillsätt olja långsamt under vispning.
• Blanda i crème fraiche.
• Tillsätt samtliga kryddor och rör om.
• Avsluta med lite citronsaft och blanda.

Svar: Åh, låter supergott! Funkar det med stavmixer istället för elvisp tror du? Jag har ingen sådan nämligen men man får väl jobba på armmusklerna annars ;) Tack för receptet i vilket fall!
NEJtillkolhydrater

2013-02-03 @ 09:27:03
Postat av: Sara

1 ägg
2 dl olja
1 msk citronsaft
1 tsk senap
Svartpeppar
Vitlöksklyfta

Mixa allt med stavmixer. Alla ingredienser ska va samma temperatur.

Svar: Tack! Det här ska jag testa i morgon. Lyckades till och med hitta senap utan socker så tror det kommer bli skitbra :)
NEJtillkolhydrater

2013-02-03 @ 16:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0