Guess who's back

När vi testade Paleo för ett tag sedan innebar det ju ett stort NEJ till mejeriprodukter. Jag använder mycket smör i matlagningen och ville gärna fortsätta med det. Det visade sig då att man kunde koka bort mjölkproteinet i smöret och då få något som kallas Ghee. Jag blev ju väldigt förtjutst i detta, dels för att det var smidigt att kunna fortsätta med smör och dels för att det smakade gott! Jag gjorde det till en vana att mosa ägg med en klick ghee och äta till frukost.
 
Nu fastnade ju varken jag eller Jonna för det där med Paleo men vi insåg att man definitivt kan dra ner på mejeriprodukterna. Så nu är faktiskt Ghee tillbaka i köket igen - hello there!
 
/ Sofia
 

Kommentarer
Postat av: emilia

Provade LCHF-pizzan ni rekommenderade! Mums!

Svar: Ja visst var den god :) Kul att du gillade den!
NEJtillkolhydrater

2013-01-28 @ 19:09:10
URL: http://enbravardag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0