Inflammation Free Diet

Häromdagen stod det om IFD i Metro. Det står för "Inflammation free diet". Ni kan läsa på bilderna nedan exakt vad det innebär men kortfattat handlar det om att äta mat som hindrar inflammationer i kroppen och som ökar immunförsvaret. Vi som läst endel om kost och hälsa vet ju att många av våra vanliga sjukdomar faktiskt orsakas av kosten vi äter. Precis som de skriver i artikeln är det kost med mycket socker, spannmål, snabba kolhydrater, kemisk processade fetter och tomma kalorier som riskerar att skapa inflammation i kroppen. Nedan kan ni även se vad man ska äta om man följer IFD-dieten, vad man ska undvika och vad man ska ta bort helt. Mycket av det är likt LCHF-kosten - så vi är nog rätt bra skyddade mot inflammationer!
 
Egentligen gillar jag inte alla dessa namn på "dieterna". För min del hade det känts mycket bättre om LCHF inte hade något namn utan att man helt enkelt kunde säga att jag äter den kost jag mår bra av. Det blir så lätt för folk att placera saker i fack när det finns ett namn för det. Men men, det en annan historia som vi kan behandla nån annan gång...
 
/ Sofia
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är i princip samma sak som lchf ju! Blir så irriterad på alla dessa bokstavsdieter som kommer hela tiden. Exempelvis LCHQ. Men folk kanske går på det... Jag älskar ju LCHF men är inte så insnöad så jag inte kan förstå att man måste se till kvalitet och så vidare på det man stoppar i sig. IFD låter svinbra (väldigt likt lchf). Men jag tröttnar på alla dieter och alla förbud och måsten som kommer med att man väljer en livsstil.
Jag brukar kolla #lchf på instagram för att få inspiration men vill bara spy på dem som hackar på andra. Här om dagen var det en tjej som åt en sallad med massor av gott, så skymtade det några majskorn och tomat på bilden och tjejen får massor av kommentarer om vad som är LCHF eller ej...

Men som sagt, kost är som religion ;)

Svar: Håller med dig, ibland blir man bara trött.. Vore så himla bra om alla bara åt det man mår bra av och slutade hacka på varandra! He he, ja det är som religion, det har du rätt i. Ibland orkar man bara inte debattera hela tiden heller, alla måste få inse själva hur bra lågkolhydratskost är, inget man kan tvinga på dem.. Tyvärr ;)
NEJtillkolhydrater

2013-01-17 @ 19:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0