Så enkelt är det

Vi hade frågestund för ett bra tag sedan här på bloggen och då fick vi många frågor om hur vi orkar upp på morgonen för powerwalks eller annan träning och hur man håller motivationen uppe. Nu har jag varit väldigt dålig på det där med träning på morgonen det senaste, måste jag erkänna. Öppettiderna på mitt gym gör det inte riktigt möjligt för mig att köra ett pass där innan jobbet men powerwalks på morgonen tycker jag är en väldigt bra start på dagen. Jag måste hitta tillbaka till den rutinen, speciellt nu när det snart blir lite varmare ute igen. Nåja, jag får väl kanske vänta ett par månader innan våren kommer...
 
Jag hittade i alla fall ett citat som beskriver det väldigt enkelt. På ett eller annat sätt vill man ju oftast förändra något med sig själv genom träningen. Kanske vill man bli smalare, få mer muskler, gå upp i vikt, förbättra sin kondition, må bättre eller kanske bli piggare! Att gå upp varje morgon och se en trött tjej i spegeln som inte alls är så fit som jag vill att hon ska vara borde motivera mig nog. Vissa gånger när jag varit ute på morgonrunda studsar man upp ur sängen för man är så nöjd med sig själv men ibland är det jobbigt som sjutton också, det är ju otroligt lockande att ställa om väckarklockan och sova en timma till..  Men man får ge sig fan på att man ska klara det bara! Om ett tag är det jag som börjar några dagar i veckan med en morgonpowerwalk igen. Eller kanske en joggingrunda, beroende på hur min lilla utmaning till mig själv går....
 
/ Sofia 
 

Kommentarer
Postat av: Annie

Så himla bra citat!

Svar: Verkligen :)
NEJtillkolhydrater

2013-01-11 @ 21:35:07
Postat av: Frida

När våren kommer går jag gärna med på powerwalk på morgonen. Kanske inte varje dag men några i veckan i alla fall!

Svar: That's the spirit! Längtar redan :)
NEJtillkolhydrater

2013-01-13 @ 16:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0