Måndagshandling

Det är så skönt när man inser att man har lunchlådor i frysen så att det räcker till nästan hela veckan. Det hände mig för ett par söndagar sedan. Jag tycker verkligen att det är kul med matlagning men ibland är det skönt att slippa och få tid till annat istället. Men en liten handling på måndagen fick det bli ändå. När jag inte kör periodisk fast äter jag ju minst 3 ägg om dagen och de hade extrapris på Ica Maxi så det var perfekt. Några avokado (perfekt mellanmål innan träning), rysk youghurt, grädde, kesella (till brödbak), bacon och jordgubbar fick följa med hem (detta var alltså innan våra #30rätt). Jag tycker det är enklare att handla nu när man kör LCHF och har koll på grejjerna. Man slipper hela brödavdelningen och rätt många gångar med diverse kolhydraratsfyllda hyllor. Nu har man lärt sig vad som är bra och inte så en handling går rätt snabbt. Speciellt när man handlar i samma affär jämt så att man lär sig skriva handlarlistan efter i vilken ordning varorna kommer..
 
/ Sofia 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0