Far jag fick faktiskt upp min kokosnöt

Jag har hört att det enklaste sättet att få upp en kokosnöt är att kasta den i asfalt. Men i lördags var jag inne i min lägenhet och kände inte för att gå ner på gatan och kasta en kokosnöt i marken... Jag använde "klon" på hammaren och gjorde hål uppe på nöten för att hälla ut kokosvattnet. Sedan slog jag helt enkelt runt nöten tills den delade sig på mitten (lite våld löser det mesta...?). Efter det tog jag en bra kniv och skar ut kokosen ur det hårda skalet. Ganska så lätt ändå, trots allt. 
 
Färsk kokos är verkligen ett perfekt lördags-snacks, så har ni inte testat det än tycker jag absolut att ni ska göra det! 
 
/ Sofia 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Ett litet kokosnötstips såhär på måndagskvällen.
En kokosnötstips har ju oftast tre eller fyra ögon
I ena änden. Slå en spik i två av dem. Häll ut
vattnet som finns inuti. Lägg in kokosnöten i ugnen
på 100 grader i kanske 10 min. Lägg därefter in nöten i kylen i en timma.
Sedan slår du lite försiktigt med hammaren på skalet och
Vips så har du hela innanmätet i en boll. Perfekt att skära skivor utav.
Då slipper man bruka våld 😃

Svar: Tack för tipset Linda! Ska testa det nästa gång :D
NEJtillkolhydrater

2013-05-06 @ 21:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0