I DID IT!

Veckans utmaning är ju som ni kanske vet att testa en ny träningsform. Något som jag tjatat och tjatat och tjatat om här på bloggen är ju min vilja att bli en som gillar löpning. Först började jag ju med min från soffan till 5 km, som jag dock inte riktigt avslutade, och sen funderade jag vidare på det där med löpning. Igår tog jag tag i saken. 
 
Jag och Frida begav oss till Ramnasjön och så gjorde jag det. Jag joggade runt sjön tills jag fått ihop 5 km. Utan att stanna. För första gången i mitt liv, i det fria, sprang jag 5 jävla kilometer utan att stanna. Och vet ni vad? Jag log utmed vägen, när jag insåg att jag skulle klara det. Jag var en sån där jobbig jävel som sprang med ett leende på läpparna. Men sen höll jag också på att falla ihop när det var klart, kondisen är inte på topp alltså.. Jag sprang på 34 minuter, det känns helt okej för första gången! Men nu jävlar ska jag gå in för att förbättra det. Och springa längre. Och inte dö trötthetsdöden efteråt...
 
Efter löprundan (och en välbehövlig dusch) gick jag och världens bästa Frida ner på stan och firade denna bedrift med ett glas rött på en uteservering, kl 23.30 - nu är det bannemig sommar!
 
/ Sofia
 

Kommentarer
Postat av: Chrissan

Well done!!

Svar: Tack :)
NEJtillkolhydrater

2013-05-18 @ 19:13:06
URL: http://fv40.blogspot.com
Postat av: Sara Björk

Grymt bra jobbat! =)

Svar: Tack Sara! :)
NEJtillkolhydrater

2013-05-19 @ 07:21:28
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Paula

Bra jobbat!

Svar: Tack! :)
NEJtillkolhydrater

2013-05-19 @ 12:20:18
URL: http://livehealthier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0