Planera mera!

Jag skrev ju för ett tag sedan om hur jobbigt det kan vara att vara ett kontrollfreak. Jag har insett att jag kanske borde släppa lite på kontrollen ibland, men det här med att planera kan jag bara inte släppa. När jag bestämmer mig för att köra hårt med kost och träning så är planering A och O för mig. Ska jag ut och springa på morgonen gäller det att komma i säng i tid kvällen innan. Ska jag laga mat varje dag gäller det att planera handlingen så att man inte behöver åka till affären varje dag. Så i söndags gjorde jag faktiskt en ordentlig planering inför veckan och efter det skrev jag en handlarlista. Så fort allt fanns på papper kändes det som en liten lättnad. Då behöver jag inte hålla nån koll sen under veckan för allt finns där nerskrivet, och jag vet precis vad jag ska äta så slipper jag lägga tid på att fundera kring det. 
 
Jag är kanske lite skadad men sånt här gör mitt liv lite lättare faktiskt...... :)
 
/ Sofia 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kan vi inte få se hela vecko planeringen, gillar ditt upplägg och behöver inspiration och tips till mat! :)

Svar: Hej Sofia! Kan se om jag kan slänga upp hela planeringen under veckan :) Varierar mig dock inte så mycket under veckorna så det ser nästan likadant ut resten av veckan också... Hehe, så tråkig är jag ;)
NEJtillkolhydrater

2013-05-21 @ 22:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0